SEREĎ. Z chodníka na Ulici Komenského bude cesta. Niektorí obyvatelia s investíciou nesúhlasia. Prekáža im, že prídu o tichú lokalitu.
Úlohu zadali projektantovi
Časť chodníka bola podľa viceprimátora Ľubomíra Veselického dlho používaná ako priechod pre peších od ZŠ P. O. Hviezdoslava na železničnú stanicu najmä Seredčanmi, ktorí chodili do práce a z práce vlakom. Niektorí túto neupravenú komunikáciu používali aj ako cestu pre motorové vozidlá vrátane nákladných.
„Na žiadosť obyvateľov bola táto komunikácia vybudovaná ako chodník s tým, že naň vyúsťujú vstupy do priľahlých rodinných domov. Proti vstupu motorových vozidiel od železničnej stanice bola a doteraz je zabezpečená železnými stĺpmi na úrovni križovatky s Jesenského ulicou. Preto táto časť mesta bola z hľadiska dopravy tichšia ako iné,“ vraví viceprimátor.
V minulom roku zriadilo mesto v bývalej MŠ Jesenského mestskú políciu, denné centrum pre seniorov a Mama klub. Všetky tieto objekty sú napojené na tento terajší chodník a vjazd motorových vozidiel okrem dopravnej obsluhy tu nie je povolený.
Niekoľko metrov od vstupu do bývalej škôlky začne v septembri výstavba dvoch 16-bytových nájomných domov. Aby bola fyzicky uskutočniteľná, radnica musela podľa viceprimátora vyriešiť otázku prepravy stavebných materiálov na stavbu a dostupnosť staveniska stavebnou technikou od železničnej stanice.
„V prípade prístupu od základnej školy by došlo od siedmej do ôsmej rána k rizikovému kríženiu ciest pešo idúcich detí do škôl J. A. Komenského, P. O. Hviezdoslava a CZČ sv. Cyrila a Metoda, ktoré sú jedna vedľa druhej. Preto sme projektantovi zadali úlohu, ako z chodníka širokého zhruba 2 metre urobiť riadnu a technicky spôsobilú cestu, po ktorej by mohli prechádzať aj nákladiaky do dvadsať ton.“
Zámer bol zverejnený
Niektorí Seredčania vnímajú investíciu rozpačito, niektorí s ňou absolútne nesúhlasia. „Je mi ľúto tých kvetov, zelene,“ vraví pani Magda Izáková a ukazuje na záhon pivoniek a tují, ktoré pred rokmi vysadila.
2Jej suseda Terézia Jánošíková považuje situáciu za nehoráznu. Prekáža jej, že Seredčania prídu o tichú lokalitu, ktorú využívajú najmä mamičky s deťmi na prechádzky. Podľa nej si ju pochvaľujú aj preto, že ich v nej môžu „učiť bicyklovať bez toho, aby sa báli, či ich nezrazí auto“. Dôchodkyňa je odhodlaná rozbehnúť petíciu.
„Všade vo svete sa obmedzujú prejazdy áut, kde môžu, zatvárajú ulice pre chodcov, robia pre nich a pre cyklistov zóny, a naše mesto...“ povedala Terézia Jánošíková. O plánovanej ceste vraj nevedela až dovtedy, kým sa nezačali prekladať lampy.
Zámer však bol podľa slov Ľubomíra Veselického zverejnený, z dotknutej oblasti sa ozvali štyria ľudia, z ktorých iba jeden mal argumentovať tým, čím pani Jánošíková.
„Sme ochotní konzultovať s dotknutými občanmi vecne relevantné pripomienky, ale nemôžeme uprednostniť požiadavku na pokoj pred domom jednej obyvateľky pred záujmom mesta na vybudovaní 32 bytov, na ktoré čaká viac ako 60 obyvateľov,“ dodal Veselický.