Ku konkrétnemu riešeniu dopravnej situácie sa mesto nevyjadruje. Ešte o ňom nekomunikovalo ani s dopravnou políciou.
NITRA. Mesto plánuje obmedziť dopravu v centre - od pešej zóny smerom k Tescu. Hovorí, že tu vznikne „skľudnená zóna“, v ktorej sa budú chodci pohybovať bezpečnejšie ako teraz.
Primátor Jozef Dvonč povedal, že zmeny by mohli byť realitou už na budúci rok, pri príležitosti osláv 1150. výročia príchodu Cyrila a Metoda na naše územie.
Na Štefánikovej má byť "skľudnená zóna". Foto: (jk)
Z Farskej na Štúrovu
„Predĺženie pešej zóny je dávna myšlienka, bavíme sa o tom už šesť rokov. Dorieši sa tým hlavne stret chodcov s autami v centre mesta,“ povedal primátor.
Na útvare hlavného architekta potvrdili, že súčasťou riešenia budú aj „spevnené plochy, zeleň a mestský mobiliár“. Konkrétne návrhy na riešenie dopravnej situácie sme sa však nedozvedeli.
„Farská ulica sa stane slepou a Palárikova bude neprejazdná, hovorí sa tiež, že sa stane pešou zónou,“ tvrdil nám zdroj, ktorý nechce byť menovaný. „Prejazd z Farskej na Štúrovu by mal zostať zachovaný. Palárikova ulica nemôže byť nikdy pešou zónou, otázne však je jej zastavanie, po ktorom by sa mohla stať neprejazdnou,“ povedal viceprimátor Štefan Štefek.
K detailom sa však nevyjadril: „Riešenie zatiaľ nie je určené, diskutujeme o ňom.“
Prejazd áut z Farskej ulice smerom k Tescu má podľa viceprimátora zostať zachovaný. Foto: (mh)
Dostavba Palárikovej
„Na Palárikovej ulici sa uvažuje so zástavbou v podobe doplnenia priestorovej štruktúry v línii súčasného uličného priestoru. Tento zámer je vyjadrený v schválenom územnom pláne centrálnej mestskej zóny,“ píše sa v stanovisku hlavného architekta.
Podľa Štefeka radnica aktuálne neeviduje žiadnu požiadavku zo strany investorov v súvislosti s Palárikovou ulicou. Jej plánovaná dostavba predvlani vyvolala nesúhlas podnikateľov z pešej zóny. Firma Kúpele Bojnice tu chcela postaviť budovu, čím by ulicu z jednej strany čiastočne uzavrela. Ľudia spísali petíciu. Obávali sa, že by sa zhoršil prístup do centra a Nitre by hrozil dopravný kolaps.
Ešte v roku 2009 sa primátor Jozef Dvonč vyjadril, že takéto riešenie prichádza do úvahy najskôr po dostavaní obchvatu Nitry, ktorý je súčasťou novej rýchlocesty.
Očakávalo sa, že obchvat radikálne odľahčí mesto od dopravy. Na križovatke Coboriho - Štefánikova - R. Peregrína ale klesol počet áut len o 5,08 percenta.
Štefánikova trieda. Foto: (jk)
Za aj proti
Názory ľudí na obmedzenie dopravy v centre mesta sa rôznia. „Teraz, keď v čase krízy zívajú prázdnotou prevádzky na pešej zóne, podľa mňa nemá zmysel robiť takúto zmenu. Obávam sa tiež, že doprava, ktorá je v súčasnosti rozptýlená, sa potom na niektorých miestach poriadne zahustí,“ povedal nám podnikateľ z pešej zóny.
„Bolo by dobré, keby sa pešia zóna predĺžila až k Tescu, aspoň by sa Nitrania mali kde prejsť a bolo by menej ľudí v nákupných centrách,“ myslí si podnikateľ z obchodu, ktorý sa nachádza oproti Tescu. Poklesu zákazníkov sa po obmedzení dopravy neobáva, práve naopak. Myslí si, že ich bude ešte viac.
Zaujímalo nás, čo si o plánovanom obmedzení dopravy v centre myslí dopravná polícia. „Polícia zatiaľ nemá žiadne oficiálne informácie k takémuto plánu, ktorý by podstatne ovplyvnil dopravno-bezpečnostnú situáciu v meste,“ reagovala policajná hovorkyňa Renáta Čuháková.
Prejazd áut z Farskej ulice smerom k Tescu má podľa viceprimátora zostať zachovaný.