Na nitrianskom sídlisku postavia garážový dom, parkovanie v ňom spoplatnia

Firma chce na Klokočine postaviť trojpodlažný garážový dom. Parkovacie miesta budú aj na streche.

Na tejto ploche chce firma postaviť garážový dom.Na tejto ploche chce firma postaviť garážový dom. (Zdroj: (jk))

NITRA. Na Klokočine je nedostatok parkovacích miest. Pomôcť by mali hromadné garáže, ktoré postaví na mestskom pozemku súkromný investor.

Radnica určila tri lokality. Potenciálni investori si mohli vybrať jednu, ale aj všetky. „Súťažný návrh podala len jedna spoločnosť - Mark Empire z Levíc,“ povedal viceprimátor Štefan Štefek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Firma chce postaviť garážový dom na zelenej ploche, ktorá je ohraničená ulicami Mikovíniho - Čajkovského - Partizánska. Jej návrh podľa Štefeka splnil súťažné podmienky.

SkryťVypnúť reklamu

Konateľ a riaditeľ spoločnosti Marek Cigáň povedal, že s výstavbou plánujú začať v apríli. Pozemok budú mať najskôr v prenájme, po kolaudácii stavby ho mesto predá.

Ľudia by mali za parkovanie v garážovom dome platiť približne 30 až 50 eur mesačne. Viacerí sa vyjadrili, že rozhodujúca nie je len cena, ale aj vzdialenosť garáže od domu.

Vizualizácia. Garážový dom bude mať dve podzemné a jedno nadzemné podlažie. Zdroj: Mark Empire

Urobili si prieskum

Mesto už pred niekoľkými rokmi vybralo v súťaži bratislavskú firmu, ktorá mala v troch lokalitách na Klokočine postaviť hromadné garáže s celkovou kapacitou 450 miest. Nakoniec od tejto investície odstúpila. Údajne preto, že medzi ľuďmi nebol záujem.

Mestskí poslanci preto pred vyhlásením novej súťaže vyjadrili obavy, aby na Klokočine „nestrašili garážové domy, ktoré budú desať rokov prázdne“.

SkryťVypnúť reklamu

Poslankyňa Marta Rácová poukázala, že mesto nerobilo prieskum opodstatnenosti výstavby. Primátor Jozef Dvonč reagoval, že prieskum by si mal urobiť investor.

„Prieskum sme robili a ohlasy ľudí boli pozitívne,“ povedal Marek Cigáň z levickej firmy Mark Empire. Ľudia podľa neho boli radi, že sa pripravuje niečo, čo pomôže vyriešiť problémy s parkovaním na Klokočine.

Lokalitu ohraničenú ulicami Mikovíniho - Čajkovského -Partizánska si firma vybrala z dôvodu, že je „najhustejšie zastavaná bytovými domami a plocha má vyhovujúcu rozlohu“. O výstavbu garáží v dvoch ďalších lokalitách (medzi ulicami Hviezdoslava - Čajkovského a Jedlíkova - Kmeťova) neprejavil záujem nikto.

Firma zrejme začne na tomto pozemku stavať v apríli. Foto: (jk)

V podzemí aj na streche

S výstavbou garážového domu začne levická firma zrejme v apríli 2015. „Stavba by mohla byť skolaudovaná koncom budúceho roka, ak pôjde všetko, ako má,“ povedal Marek Cigáň.

SkryťVypnúť reklamu

Objekt bude mať dve podzemné podlažia a jedno nadzemné. „Na každom podlaží bude osemdesiat samostatných garáží a približne sto parkovacích miest bude na streche.“

Cigáň predpokladá, že prenájom jedného garážového miesta bude stáť približne 50 eur mesačne, za parkovacie miesto by mal záujemca zaplatiť okolo 30 eur mesačne.

Objekt má byť chránený kamerovým systémom. Bude mať tri vstupy plus ďalší vstup na strechu. Všetky sa budú uzamykať, rovnako sa bude uzamykať každá garáž.

„V celom objekte bude elektrina a fotobunky, v každej garáži bude elektrická zásuvka,“ avizuje konateľ firmy.

Viac áut, vyššia cena

Niektorí Nitrania si myslia, že by mesto malo financovať hromadné garáže zo svojich peňazí a autá by v nich mali parkovať zadarmo.

„Ak sa má platiť, o garáž nemám záujem,“ tvrdí Karol z Klokočiny. Auto má on aj jeho manželka, niekedy pred panelákom odstaví aj firemné auto.

V blízkej budúcnosti však zrejme ani pred domom zadarmo nezaparkuje. Radnica chcela pôvodne spoplatniť parkovanie na sídliskách už v tomto roku. Zrejme aj kvôli komunálnym voľbám to zatiaľ neurobila.

Prednosta Igor Kršiak povedal, že mesto komunikuje so spoločnosťou, ktorá spracúva návrh riešenia, no konkrétny variant vybraný nebol.

Radnica chce pri regulácii parkovania na sídliskách zaviesť systém, ktorý zvýhodní rezidentov parkujúcich v okolí bydliska. Poplatky by mali byť odstupňované podľa počtu áut: „Za jedno auto na domácnosť sa bude platiť napríklad jedno euro ročne. Za každé ďalšie bude poplatok vyšší.“

Jedno miesto zadarmo?

„V Prievidzi sa to už deje, na byt je stanovený obmedzený počet áut. Parkovanie áut navyše sa platí nemalou sumou. Ak by som sa mal v budúcnosti rozhodnúť, či zaplatím ročne za parkovanie na voľnej ploche sídliska za auto navyše napríklad 500 eur, alebo 700 eur v garáži, ktorá je maximálne 200 metrov od môjho bytu, volil by som drahšiu možnosť,“ vyjadril sa v našej ankete na sociálnej sieti Juraj.

„Treba jednoznačne spoplatniť parkovanie ďalších áut. Každý by mal mať nárok na jedno miesto, ďalšie by si musel zaplatiť. Ak má niekto na 2 - 3 autá, tak nech platí, alebo nech predá byt, kúpi si dom a parkuje na svojom. Ak sú tie 2 - 3 autá firemné, tak nech to uhradí firma, keď zamestnancovi umožňuje využívať auto na súkromné účely,“ myslí si Miloš.

Rozhoduje aj vzdialenosť

Viacerí majitelia áut sa zhodli, že okrem ceny je rozhodujúce aj umiestnenie garážového domu. „Lebo ísť pešo kilometer k autu z domu, tak to úspech jednoznačne mať nebude. Riešením by bolo niekoľko menších stavieb, čo je na Klokočine dosť problém kvôli miestu medzi panelákmi,“ zauvažoval Alexander.

Juraj, ktorý má zdravotné obmedzenie, výstavbu hromadných garáží víta. „Určite som za, keďže autá dnes pomaly parkujú, kde sa im zachce, a hlavne na chodníkoch a dosť ťažko sa potom chodí peši po Klokočine.“

Najčítanejšie na My Nitra

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 143
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 548
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 14 490
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 998
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 611
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 494
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 006
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 366
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 750
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 667
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 471
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 391
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 373
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 293
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 223
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 7 030
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Nitra, Galanta a Šaľa - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Nitra

Autobusová stanica v Nitre.

Dievča obchytával a ukazoval mu fotku penisu. Dostal podmienečný trest, nie je prvý.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Jedna z odkrytých rúr. Keď ju našli, valila sa z nej voda. Betónový žľab dokončili v stredu.

Cesta praská a zosúva sa. V apríli urobia hydrogeologický prieskum.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 750
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 667
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 471
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 391
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 373
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 293
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 223
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 7 030
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu